Czym są etyczne techniki pozycjonowania?
Etyczne techniki pozycjonowania to nic innego, jak wykonywanie takich działań, które są polecane przez twórców stron oraz takie, które są akceptowane przez twórców wyszukiwarek. Istnieje cały szereg takich działań, których zadaniem jest polepszenie pozycji strony w rankingu wyszukiwania. Jedną z popularniejszych technik jest wymiana linków oraz umieszczanie stron w kategoriach tematycznych. Innym działaniem, które może poprawić wyniki wyszukiwania jest usunięcie błędów z kodu strony oraz jego optymalizacja. Również czytelne opisywanie odnośników oraz właściwe opisanie elementów strony jest postrzegane jako etyczna technika pozycjonowania. Te metody są akceptowane przez wyszukiwarki, więc ich stosowanie poprawi pozycję strony.
Historia pozycjonowania
Jak łatwo się domyślić pozycjonowanie, rozumiane jako zbiór działań wykonywanych na stronach internetowych i przeglądarkach, nie byłoby możliwe gdyby nie istnienie internetu. Dlatego też oczywistym jest fakt, że pozycjonowanie pojawiło się w podobnym czasie, co wyszukiwarki internetowe. Sama polska nazwa ?pozycjonowanie? pojawiła się w użyciu koło 2002 roku, nie oznacza to jednak, że wcześniej takie działania na przeglądarkach nie były wykonywane. Przed tym rokiem używano angielskiej nazwy. Początki internetu sięgają niemal do 1940 roku, pozycjonowanie pojawia się jednak nieco później, razem z prężnym rozwojem wyszukiwarek internetowych. Pierwsze wyszukiwarki pojawiły około 1900 roku, a razem z nimi pojawiło się pozycjonowanie.
Marketing internetowy, a zwykły
W dzisiejszej dobie internetu mogłoby się wydawać, że tradycyjne reklamy i zwykły marketing są już przeżytkiem. Nie jest to jednak prawdą, zarówno internetowe, jak i zwykłe metody marketingowe są ciągle używane przez ludzi chcących wypromować daną rzecz, usługę, przedmiot. Przeglądając strony internetowe co rusz napotykamy na różne rodzaje reklam, tak samo ma się sprawa w codziennym życiu. Jadąc drogą w centrum miast również napotykamy billboardy, czy inne formy reklamowania. Także ulotki ciągle są w użyciu. Jak więc widać reklamy są obecnie nie tylko cyfrowo, jak na przykład w telewizji czy internecie, ale także są ciągle drukowanie na plakatach, ulotkach czy billboardach. Jak więc widać zarówno metody marketingu internetowego jak i zwykłego są ciągle w użytku.